Sacred Music Today: Musikhögmässa

Söndag 15 september 2024
kl. 11:00

Om Sacred Music Today

Sacred Music Today är en internationell masterclass i kördirigering, vars tredje upplaga äger rum i Storkyrkan 11–15 september 2024. Under fem dagar vägleds åtta deltagare från lika många länder genom seminarier, konserter, gudstjänster och intensiva studier i kördirigering. Under söndagens högmässa leder studenterna Storkyrkans Kammarkör i de stycken som fungerat som arbetsmaterial under de fem dagarna.

Evenemanget arrangeras av Storkyrkan och leds av Gary Graden, Helene Stureborg och Mikael Wedar. Årets dirigenter är Jack Apperley från Storbritannien, Katerina Blizkovksa från Tjeckien/Belgien, Oreste Calabria från Italien, Gisèle Delgoulet från Frankrike, Mirjam van den Hoek från Holland, Rebecka Ryd från Sverige, Maxime Thély från Schweiz och Yuto Yamaguchi från Japan/Ungern.

Observera att inga stora väskor, ryggsäckar, resväskor och barnvagnar får medtas in i kyrkorummet!

Repertoar

Sven-Eric Johansson Snabbt jagar stormen våra år